Direktlänk till inlägg 1 augusti 2015

konstnären bakom Calvin Klein utväg tryck sparkar sin egen e-handel butik i växel

Av stewart stewart - 1 augusti 2015 11:25

f-calvin-klein-collection-021-1366

(Bild via internet)

fast hon har arbetat som konstnär i New York sedan 2012, har det verkligen tagit fart nyligen målare och illustratör alice lancaster. inte bara var hennes illustrationer på uppdrag av francisco costa för Calvin Klein utväg show, där de dök upp på rockar, väskor och skor, men hon har också börjat röra sig varor i sin egen e-butik. Där hittar du topless strand badande på toton tillsammans linjära brösttryck, samma mönster som de som visas på ck, dras över vintage knapp nedskrivningar.

"Detta verkar vara min lilla vrå," Lancaster förklarar hennes blomstrande e-handel. "Jag är inte riktigt en del av konstvärlden, jag inte gå till vernissager eller något liknande, och jag är inte en del av modevärlden egentligen heller." Hon lyckas smälter de två i hennes verk , som alla dras för hand av konstnären själv. och även om hon har en hård tid sätter ner exakt om hennes illustrerade påsar, knapp nedskrivningar och brogues är ren mode eller ren konst, kommer hon att erkänna att processen för att skapa bitar skiljer sig från sin praktik som en målare. "Ritningar och målningar som jag gör är enbart för min egen njutning. de är inte med avsikt att sälja dem eller något, så när jag gör t-skjortor och kassar, jag känner att jag har ett företag hatt på. Jag tänker på vad någon kommer att vilja, "hon erbjuder.

alice-lancaster-fashion

(Bild via internet)
ett urval av olika rätter som finns på Lancaster e-handelssajt.

Lancaster har skjutit punkter på sin webbutik för en tid och har ett förflutet samarbete med veda under hennes bälte, men en ny strimma av Instagram bilder verkligen hjälpt sin verksamhet ta fart. "Jag skrev om något, och sedan folk började köpa saker!" Hon utbrister. "Jag insåg att alla är riktigt, riktigt lat när det gäller att klicka på saker på sina telefoner, så jag var tvungen att göra det så enkelt som möjligt för människor att se det, och sedan de började köpa det." Och köpa det, de är . från och med fredag, har en majoritet av stycken utsålda-oroa dig inte, är mer på väg. Lancaster har också siktet inställt på en framtid inom mode, och med en meritförteckning som innefattar ett jobb på kult Lower East Side boutique maryam Nassir Zadeh, hon vet vad som krävs för att ha en egen varumärke och butik. hennes dröm? "Jag skulle verkligen vilja göra digitaltryck på saker. det är bara en fråga om finansiering och skapa ett varumärke, eftersom jag inte riktigt känner att jag har det ännu. Jag är bara en individ. men längre fram skulle jag vilja göra digitaltryck på kläder, klänningar och jackor. "tills dess, få din fix med hennes Calvin Klein samarbete och handtryckta bitar.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av stewart stewart - 9 december 2015 07:45

(foto via internet) Nicky Hilton såg helt otroligt när hon gjorde sin debut på röda mattan vid en kväll hedrar valentino i New York igår kväll - trots att de har en besvärlig kör med Tommy Hilfiger fru som var klädd i exakt samma klänning! Nicky gjo...

Av stewart stewart - 9 december 2015 07:42

folk har kastat överdådiga fester i tusentals år. från bacchanalias av de gamla grekerna till den moderna oscar efterfesterna, människor helt enkelt njuta fira speciella tillfällen, speciellt med mat och dryck. om det enda som har förändrats är kläde...

Av stewart stewart - 9 december 2015 07:38

Till skillnad från tidigare när folk brukade göra bröllop endast i vita bröllopsklänningar, numera människor gör bröllop i färgade klänningar. planerar du att köpa en färgad brudklänning och undrar vad de olika färgerna betyder? här är en guide: fot...

Av stewart stewart - 9 december 2015 07:34

vill ha en balklänning som kommer att vända allas huvud när du går in i rummet? vill ha en balklänning som skiljer sig från alla andras balklänning? väl du kan ha den perfekta balklänning. foto av: http://www.veaul.com/se/balklanningar-c19 vilka fär...

Av stewart stewart - 9 december 2015 07:31

många brudar är förvirrad om att välja vita eller elfenben bröllop skor på deras stora dag. de har svårt att avgöra var man ska börja. foto av: http://www.veaul.com/se/ faktiskt, bör du först bestämma färgen på brudklänning du vill ha. att veta vilk...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards