Direktlänk till inlägg 4 augusti 2015

ta det på gatorna: höstens bästa kampanjerna syftar till att hålla en lins till verkligheten

Av stewart stewart - 4 augusti 2015 09:08

campaings-F

(Bild via internet)
medsols uppifrån vänster: moschinoen hösten 2015 kampanjen chloé hösten 2015 kampanjen Valentino män föll 2015 kampanj, miu miu falla 2015 kampanj, gucci hösten 2015 kampanjen, jw Anderson falla 2015 kampanj

bläddra genom någon tidskrift från 10 år sedan och du hittar annonskampanjer fyllda med starka och sexiga kvinnor, lik av darja werbowy och Kate Moss, reklam en hög lyxig livsstil som var spetsen av asylhanteringen reklam. gå tillbaka bara fem år och du hittar födelse kändis gjutning, en trend som har dominerat annonsmarknaden sedan, ger oss allt från Victoria Beckham, klackar upp i en Marc Jacobs väska till Joan Didion rån för Céline bakom mörka glasögon. Om höstens kampanjer bevisa något, det är att mode reklam är upp för en förändring.

den mest markerade signalen är det stora utbudet av kampanjer som har handlas eleganta studior eller posh interiörer för stadens gator. gucci, debuterar en ny titt under Alessandro michele, tog sina branta toppar och päls-trimmade loafers till boulevarderna Los Angeles i en ögonblicksbild liknande kampanj glen luchford. miu miu eklektiska belles, bestående av skådespelar nyaste skörd av starlets, strövade avenyerna i New York i volang toppar och örhängen, fotograferade av Steven Meisel. Valentino mäns bilder innehöll en rad manliga modeller perusing blomstermarknader och bodegor i London, medan Chloé kampanj medverkade anja Rubik och julia Stegner arm i arm på Tuilerierna. J.W Anderson till Estland för att fotografera lokalbefolkningen i ett fält, och det tog sin största kändis endorser, Katy Perry, på gatorna i Brooklyn. punkten? demokratisering av mode slutligen når reklam.

skylla på åldern på instagram, där vem som helst med en wi-fi-anslutning ges tillgång i livet för världens mest kända kändisar. medan man skulle kunna tro att en inblick i de personliga liven av mega-kändisar skulle bara förstärka stjärnspäckade, hyper-glamorösa bilder mode är känd för, verkar det har bara gjort det motsatta. när Beyoncé är utstationering "smink fritt" selfies och Cara Delevingne är att dela bilder på henne i en regnponcho äta av en papperstallrik, kändis liv, kanske, är inte så annorlunda än vår egen. även de mest "inte gillar oss" stjärnor siktar på att vara mer relatable-Kim Kardashian väst är för närvarande främja hennes makeup tutorials på instagram, som lovar att vem som helst med de rätta verktygen kan uppnå sin nivå av anlagda perfektion. varumärken har noterat. hög glamour, och falskhet som kommer med det, har till stor del ersatts av en version av verkligheten som gör att tittarna att tänka annonskampanjer som äger rum i deras världar. korsa La Brea och du kan stöta på en av Gucci rosett hals herrar. huvudet hem från en sen natt loft part i BUSHWICK och kanske du hittar Katy Perry gör samma sak, insvepta i en moschino klänning.

en av de största som stödjer en mer "riktiga" annonskampanj bild är jeans, vars nedgång annonser juxtapose up-and-coming modeller i varierande sexuella möten med riktig text-er, sext-meddelanden. kampanjen kommer inte bara debut i höst tidningar utan också på fnöske, förstärker tanken att dessa 20-något modeller och aktörer är lika sexig och finns som någon annan person värdig en slägga rätt.

campaign-01

(Bild via internet)
Calvin Klein Jeans falla 2015 kampanj.

ytterligare spelar i praktiken att skapa kampanjer som relaterar till de verkliga livet för annons tittare är den märkliga trenden skymmer modellernas ansikten. Marni kastade ingenue liknande Marte mei van haaster i sin höstkampanj, men i varje bild ansiktet antingen skyms av armarna eller beskäras ut helt. på samma sätt, kampanjer från Valentino, Lanvin och Sonia Rykiel-som på hela bron traditionella glam med lite hyss-visa ryggen på modellernas huvuden eller deras anleten fördunklas av hattar, som för att säga, "ditt ansikte här!"

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av stewart stewart - 9 december 2015 07:45

(foto via internet) Nicky Hilton såg helt otroligt när hon gjorde sin debut på röda mattan vid en kväll hedrar valentino i New York igår kväll - trots att de har en besvärlig kör med Tommy Hilfiger fru som var klädd i exakt samma klänning! Nicky gjo...

Av stewart stewart - 9 december 2015 07:42

folk har kastat överdådiga fester i tusentals år. från bacchanalias av de gamla grekerna till den moderna oscar efterfesterna, människor helt enkelt njuta fira speciella tillfällen, speciellt med mat och dryck. om det enda som har förändrats är kläde...

Av stewart stewart - 9 december 2015 07:38

Till skillnad från tidigare när folk brukade göra bröllop endast i vita bröllopsklänningar, numera människor gör bröllop i färgade klänningar. planerar du att köpa en färgad brudklänning och undrar vad de olika färgerna betyder? här är en guide: fot...

Av stewart stewart - 9 december 2015 07:34

vill ha en balklänning som kommer att vända allas huvud när du går in i rummet? vill ha en balklänning som skiljer sig från alla andras balklänning? väl du kan ha den perfekta balklänning. foto av: http://www.veaul.com/se/balklanningar-c19 vilka fär...

Av stewart stewart - 9 december 2015 07:31

många brudar är förvirrad om att välja vita eller elfenben bröllop skor på deras stora dag. de har svårt att avgöra var man ska börja. foto av: http://www.veaul.com/se/ faktiskt, bör du först bestämma färgen på brudklänning du vill ha. att veta vilk...

Ovido - Quiz & Flashcards