Direktlänk till inlägg 6 augusti 2015

Möt Alaïa nyaste musa, modell ava McAvoy

Av stewart stewart - 6 augusti 2015 10:48

alaia-muse

(Bild via internet)
ava McAvoy

fåtal designers som kopplade med sina musor som Azzedine Alaïa. graviterande mot kraftfulla, eleganta kvinnor som Stephanie Seymour, iman, och Linda Evangelista, väljer Alaïa musor som förenas genom sin förmåga att dra bort sina intrikata och arrestera design. den senaste modellen att väcka designerns intresse är nykomling ava McAvoy, en Jacksonville, Florida, 20-något som har arbetat i designerns ateljé för de senaste tre månaderna. skjuten av Karim sadli och stylad av joe McKenna för Alaïa föll lookbook, visar McAvoy själv en formidabel tillägg till formgivaren roster av skönheter. hon delar hur clueless lärde henne om mode och hur det känns att arbeta tillsammans med modelegender.

Vad fick dig att fortsätta modellering?
Jag är ursprungligen från Jacksonville, som i praktiken gränsar Georgien och södra till kärnan. Jacksonville är vacker, men jag har alltid varit mer av en stor-stad flicka. det är för tyst för mig, och jag har alltid varit mer bekväm i större städer som New York. Jag minns att göra en PowerPoint-presentation för att övertyga min mamma att flytta familjen till New York, det är hur orubblig jag var. det, tyvärr, inte hända. min mamma i stället flyttade familjen till en gård. just nu, nu har vi sju hästar, fyra hundar, två katter, fyra hönor och två marsvin. Jag kan inte hålla räkningen, siffrorna fortsätter att växa.

[Innan modellering] jag gjorde copywriting jobb, frilansuppdrag, etc. Jag hade ingen riktig uppfattning om vad jag ville göra och var omgiven av modeller. Jag slutade med en uppenbarelse och beslutar att ge [modellering] ett riktigt skott som en karriär. Jag skickade in mig till mina chefer på modell partner. De visade intresse men sa att jag inte var redo vid den tidpunkten. de berättade för mig att kontakta dem när jag var, så jag tog lite tid att arbeta seriöst på mig, både fysiskt och mentalt. När jag åkte tillbaka till USA för jul [efter att ha tagit ledigt för att resa], jag träffade dem, och vi bestämde oss för att möta myndigheter i mars. de gick mig till kvinnor i paris, och jag undertecknades på plats.

vad har det varit att arbeta med Azzedine Alaïa under de senaste månaderna?
Azzedine-jag kallar honom pappa-är en legend av en designer. vår relation är ganska förvirrande för många människor, som jag talar knappast franska och han talar inte mer än fem ord engelska. på något sätt, vi lyckas kommunicera med varandra. han såg något i mig, tog mig under sina vingar och lärde mig så mycket om branschen på så kort tid. vad de flesta människor skulle inte vet är hur kul han är. Azzedine är så ung i sinnet och är en sådan joker. han spelar upptåg på alla, det är hysterisk. Det har varit en absolut ära och skitkul att arbeta med honom.

hur känner du var med hans arbete innan du började arbeta med honom?
Det var jag inte. den enda referens Alaïa jag hade var bokstavligen från filmen alls. det är allt. Jag tror att det är det som gjorde mig så tilltalande för honom. jag inte behandla honom annorlunda; Jag var inte i vördnad eller nåt sånt. efter att ta reda på vem han var, jag naturligtvis kändes som en idiot. min ursäkt är att jag är från Jacksonville. vi har inte couture där! traditionella high-end märken? Ja. dessa intrikata, one-of-a-kind mästerverk? Vi gör bara inte.

alaia-muse-2

(Bild via internet)
ava McAvoy

gör att starta din karriär som arbetar med Joe McKenna och Alaïa ger dig en bit av ett ben upp i modellering världen?

Jag tror inte att du verkligen kan ha ett ben upp i den här branschen. Jag tror det är baserat på mestadels timing och tur. Det var verkligen en ära att arbeta med människor som jag har arbetat med hittills. Joe mckenna är en otrolig stylist, så exakt och detaljorienterad. Det finns ingen som Alaïa; Han är i en kategori av hans eget. de båda utmärka sig på deras hantverk, och det är det som har gjort dem så framgångsrika. om något, som arbetar med dem hjälpte forma mig till att bli en bättre modell, eftersom jag jobbade med yrkesverksamma på en sådan hög kaliber. Men jag kunde aldrig säga på fullaste allvar att det ger mig ett försprång. det bara gav mig en bättre förståelse för branschen.

där kan vi hitta dig när du inte är i ateljén med Alaïa?
Jag är en läsare! Jag älskar att läsa. min mamma brukade ha att jorda mig från böcker, inte filmer eller tv. det är typ av en fråga nu eftersom jag har gått miste om så många filmer som referenspunkter och jag försöker nu komma ikapp. Jag älskar att gå, så jag utforska varje stad jag är i när jag får chansen. Ärligt talat, jag är 20, jag är att lära sig något nytt varje dag och göra något som gör mig att le.

hur bär Alaïa jämför med din dagliga garderob?
Jag tror att varje kvinna bör sätta på en Alaïa skapa åtminstone en gång i sitt liv. Det är en upplevelse i sig. Jag gjorde min mamma få en klänning när hon kom för att besöka mig eftersom det finns inget liknande det. han förstår den kvinnliga kroppen så bra och verkligen vet hur man gör det ser vackert. du kan ha en dag där du inte känner så varmt, och det andra du glida på en smidge av Alaïa, du känner dig som en gudinna. det är oförklarligt. Jag bokstavligen inte kan jämföra det med något annat jag äger eller har någonsin slitna, och det är det som gör honom så fantastiskt. vad han skapar är mästerverk, och det faktum jag har kunnat vara en del av det är mind-blowing.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av stewart stewart - 9 december 2015 07:45

(foto via internet) Nicky Hilton såg helt otroligt när hon gjorde sin debut på röda mattan vid en kväll hedrar valentino i New York igår kväll - trots att de har en besvärlig kör med Tommy Hilfiger fru som var klädd i exakt samma klänning! Nicky gjo...

Av stewart stewart - 9 december 2015 07:42

folk har kastat överdådiga fester i tusentals år. från bacchanalias av de gamla grekerna till den moderna oscar efterfesterna, människor helt enkelt njuta fira speciella tillfällen, speciellt med mat och dryck. om det enda som har förändrats är kläde...

Av stewart stewart - 9 december 2015 07:38

Till skillnad från tidigare när folk brukade göra bröllop endast i vita bröllopsklänningar, numera människor gör bröllop i färgade klänningar. planerar du att köpa en färgad brudklänning och undrar vad de olika färgerna betyder? här är en guide: fot...

Av stewart stewart - 9 december 2015 07:34

vill ha en balklänning som kommer att vända allas huvud när du går in i rummet? vill ha en balklänning som skiljer sig från alla andras balklänning? väl du kan ha den perfekta balklänning. foto av: http://www.veaul.com/se/balklanningar-c19 vilka fär...

Av stewart stewart - 9 december 2015 07:31

många brudar är förvirrad om att välja vita eller elfenben bröllop skor på deras stora dag. de har svårt att avgöra var man ska börja. foto av: http://www.veaul.com/se/ faktiskt, bör du först bestämma färgen på brudklänning du vill ha. att veta vilk...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards