Direktlänk till inlägg 25 maj 2015

inuti den glamorösa värld av kändis mode med gyunel

Av stewart stewart - 25 maj 2015 10:23

spegel celeb s Halina watt ges en kurs i glitter och glamour på ökända Martinez Hotel

MAIN-Halina-gets-dressed-in-Cannes

(Bild via internet)

Eva Longoria rusar genom lobbyn, tre bastant livvakter eskortera en VVIP och Cara Delevingne och Annie Clark är fyllning deras ansikten på den privata terrassen av smycken varumärke de Grisogono.

Välkommen till Cannes och det liv och rörelse i den ökända Hotel Martinez.

art deco kaféet kallas epicentrum av alla a-lista aktivitet i Cannes och jag var stolta över att bli ombedd att njuta stjärnan behandling som alla kändisar bor hennes tack vare modedesigner gyunel.

sedan börjar hennes etikett Azerbajdzjan födda designern har haft alla från yasmin och gult le bon, ella eyre och lite mix stjärna Perrie edwards bära sina couture klänningar.

Yasmin-Le-Bon

(Bild via internet)
Azerbajdzjan född designer gyunel, ett brittiskt etikett, lyfte sin senaste kollektion på LFW SS15 vid bloomsbury balsal med modell yasmin le bon

och hon har gjort ganska intryck på den franska Rivieran under de senaste två åren har sponsrat a-lista dränkt de Grisogono händelse vid filmfestivalen i Cannes. förra året Sharon Stone var hedersgäst men i år drog de alla klutar för att få den bästa gästlistan av festivalen.

och gyunel hade också en ganska speciell idé för den dagliga spegeln som hon planerat att klä mig för partiet.

Halina-gets-dressed-in-Cannes

(Bild via internet)
Halina klär i Cannes

på en varumärkes cannes baksmälla efter en natt av att festa på Chopard händelsen, jag kom till martinez som skall uppfyllas för min montering av en av gyunel fashionabla assistenter.

inom några minuter, och utan en skrot av hollywood glamour, jag var whisked i varumärkets omklädningsrum och visat den aktuella samlingen.

Halina-gets-dressed-in-Cannes (1)

(Bild via internet)
Halina klär i Cannes

förra årets vita teman couture klänningar var på en skena, de monokroma mönster som att bäras av modellerna var på en annan och framför mig var mina alternativ för kvällen.

"Denna specifika klänning bars av Perrie liten mix", designern berättar. "Bör du prova att man säkert." Vi ta också en mängd andra klänningar och jag är upptagen i provrummet med assistenter susar om mina fötter.

en oro var mina kurvor, dessa klänningar är för catwalk modeller trots allt.

lyckligtvis två klänningar passade perfekt och jag kände mig som en prinsessa, och också lite nervös, upp på en upphöjd plattform med åtta personer kritisera mitt utseende.

Halina-gets-dressed-in-Cannes (2)

(Bild via internet)
Halina klär i Cannes

modedesigners tar så mycket vård i vem de klä sig och hur de ser ut att representera sitt varumärke.

och de såg till att jag klädd för att imponera på den prestigefyllda evenemang där Leonardo di Caprio och Natalie Portman var på grund av att delta.

Jag blev kär i en grön dräkt som passade som handen i handsken, men halvvägs genom vi fick höra topp ryska modell daria strokous hade beslutat att ta klänningen för samma händelse.

Little-Mix-at-Brit-Awards

(Bild via internert)
Little Mix - jesy nelson, Perrie edwards, Leigh-anne Pinnock och jade Thirlwall på Brit Awards 2015

lyckligtvis en andra alternativet - en härlig apelsin och spetsklänning inspirerad av bambi gjorde jobbet perfekt.

det är otroligt hur mycket som faktiskt går till en passande med en designer.

justeringar görs på plats och sömmerskan laget är i standby-läge.

efter min klänning sorteras laget hade en passande med en modell vars midja var liten. men sömmerskan lyckades ta över 30cm av material och sy allt tillbaka upp inom en timme.

Halina-gets-dressed-in-Cannes (3)

(Bild via internet)
Halina klär i Cannes

"Jobbet vanligtvis skulle ta tre timmar, men vi lyckades få det att hända", sade sömmerska.

Det är ganska häpnadsväckande gyunel team är så ung - alla i tjugoårsåldern med en fortfarande studerar hennes hantverk.

Det är klart som ett varumärke som de se till att de håller på att utveckla sin talang nerifrån och upp.

som jag lämnar James Blunt: s före detta flickvän modell petra Nemcova skickar hennes stylist för att låna tre klänningar för Naomi Campbell födelsedagsfest i helgen och en yacht händelse.

Det är klart Cannes och mode förfrågningar för de rika och berömda visar inga tecken på avmattning ända fram till slutet av festivalen.

Natalie-Portman

(Bild via internet)
Natalie Portman i Sicario premier på 68: e filmfestivalen i Cannes i Cannes

efter susar ner Croissette att ha mitt hår och make-up gjort jag var redo att festa på Hotel du Cap och restaurangen eden-roc.

Natalie Portman var det första hollywood namn att gå i. Hon hade uppenbarligen varit bokade (och betala dyrt) att delta med creative director Fawaz grousi.

hon kom direkt från premiären av hennes senaste film väg på festivalen.

Halina-gets-dressed-in-Cannes (4)

(Bild via internet)
Halina klär i Cannes

med en champagne i handen jag blandade mig igenom att se Cara Delevingne och hennes flickvän Annie Clark blir mysigt tillsammans med modebloggaren derek Blasberg, modell Karlie Kloss och Benecio del Toro.

Robin Thicke förutsatt underhållning och Mary J Blige och Antonio Banderas tycktes vara älska soaré.

fånga ögat av leo är på de flesta damer önskelista i Cannes.

Tyvärr kommer detta att förbli på min att göra-lista för nu. men en designer klänning definitivt fick mig halvvägs ...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av stewart stewart - 9 december 2015 07:45

(foto via internet) Nicky Hilton såg helt otroligt när hon gjorde sin debut på röda mattan vid en kväll hedrar valentino i New York igår kväll - trots att de har en besvärlig kör med Tommy Hilfiger fru som var klädd i exakt samma klänning! Nicky gjo...

Av stewart stewart - 9 december 2015 07:42

folk har kastat överdådiga fester i tusentals år. från bacchanalias av de gamla grekerna till den moderna oscar efterfesterna, människor helt enkelt njuta fira speciella tillfällen, speciellt med mat och dryck. om det enda som har förändrats är kläde...

Av stewart stewart - 9 december 2015 07:38

Till skillnad från tidigare när folk brukade göra bröllop endast i vita bröllopsklänningar, numera människor gör bröllop i färgade klänningar. planerar du att köpa en färgad brudklänning och undrar vad de olika färgerna betyder? här är en guide: fot...

Av stewart stewart - 9 december 2015 07:34

vill ha en balklänning som kommer att vända allas huvud när du går in i rummet? vill ha en balklänning som skiljer sig från alla andras balklänning? väl du kan ha den perfekta balklänning. foto av: http://www.veaul.com/se/balklanningar-c19 vilka fär...

Av stewart stewart - 9 december 2015 07:31

många brudar är förvirrad om att välja vita eller elfenben bröllop skor på deras stora dag. de har svårt att avgöra var man ska börja. foto av: http://www.veaul.com/se/ faktiskt, bör du först bestämma färgen på brudklänning du vill ha. att veta vilk...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards