Direktlänk till inlägg 9 juli 2015

exklusiva: Nina Ricci debuterar sin utväg samling på film

Av stewart stewart - 9 juli 2015 12:51

i två säsonger på Nina Ricci Guillaume henry har iscensatt en mindre revolt, lägga i koder maskulint skräddat och inslag av NEGLIGE till varumärkets strikt feminina arv. för hans senaste utväg samling, valde han att släppa en film utöver lookbook för att ytterligare visa upp lätthet och angenäma elegans av hans skapelser. titta på kort, debuterar uteslutande här och ta reda på varför mediet är viktigt att henry i vår Q & A nedan.

innan din första kollektion för hösten släppte en kort humör video, och nu för utväg du har en annan. varför du vill arbeta i videon?

Nina Ricci, för mig, är en kvinna, och jag måste se henne i rörelse. Det handlar inte bara om bitar på en galge, det är också historien om någon, och jag måste se den historien och jag behöver känna att rörelsen. en bild är alltid så platt. idén om kläder, till exempel, den lila kappa och klä är att de är mjuka som luft, och jag ville verkligen känna att i videon. det är som andas.

tog varumärkets avgörande franska kvinnlighet och modernisera det något som var viktigast för dig när du tog över på Nina Ricci?

det är verkligen spontana, så jag inte frågar mig, "tror du [det borde vara mer maskulin] ..." för mig, Nina Ricci är verkligen feminin, så jag vill inte understryka det för mycket. klänningen är redan full av broderier och paljetter, så det är lysande överallt, och blus, även om det är överdimensionerade, det är i siden, så det är väldigt mjuk på huden. Jag gillar det faktum att vi inte behöver lägga alltför mycket girly information och saker på kläderna för att öka kvinnlighet. ni talade om fransyskan, eller hur?

mhm.

jag inte ens känner att vara fransman, jag känner att super internationellt. du vet, de flesta av de människor runt omkring mig nu, de vet vilka de är, och de vill inte över dekorera.

post-nina-ricci-resort-2016

(Bild via internet)
två blickar från Nina Ricci utväg 2016 samling.

Varför valde du ola rudnicka som din modell här säsongen?

Hon är fantastiskt, ola. det är inte bara en fråga om skönhet. du ser genom hennes ögon att hon är definitivt en intelligent kvinna, och hon har denna naturliga, chic elegans. hur hon rör sig verkligen rör sig. [skratt] Vad jag gillar Nina Ricci, liksom, är idén om hur denna kvinna kan vara stark och ädel samtidigt. och ola, hon har dessa egenskaper. du älskar henne, och du vill skydda henne, och du vill tillbringa tid med henne. det handlar om mycket mänskliga egenskaper.

tycker du att det är svårt att kommunicera att mänsklighet i denna internet besatt ålder?

du vet varför jag gjorde videon är också att folk inte läser så mycket längre. [Skrattar] det är sant att vi är alla levande bilder, bilder, bilder, bilder, bilder, och jag verkligen ville ha rörelse i något som inte är så framifrån eller som inte lever i en bild. genom rörelse, genom musik, genom färger och allt det där, du har mer utrymme att berätta vad du känner och berätta vad du vill. Jag tror fotografier är fortfarande vackra medier, men platta bilder är ... för det mesta de är vackra, men det finns så många-how kan jag säga det? om du frågar 10 personer, du kommer att ha 10 versioner av den olika, du vet vad jag menar? med en video, du gillar det eller inte. åtminstone videon ger dig tid att gå in någons sinne eller ett varumärke filosofi.

det är som att träda in i en värld. inte alla kan komma till Paris för att se dina samlingar, men videon hjälper.

exakt, exakt, exakt. det är helt det, och för mig, ibland kan en video ersätta ord.

nu när du har två kollektioner under bältet, är du börjar känna en rytm på Nina Ricci?

Åh, du aldrig göra. nästa kollektion är alltid den första.

nina-ricci-015-1366

(Bild via internet)
två blickar från Nina Ricci utväg 2016 samling.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av stewart stewart - 9 december 2015 07:45

(foto via internet) Nicky Hilton såg helt otroligt när hon gjorde sin debut på röda mattan vid en kväll hedrar valentino i New York igår kväll - trots att de har en besvärlig kör med Tommy Hilfiger fru som var klädd i exakt samma klänning! Nicky gjo...

Av stewart stewart - 9 december 2015 07:42

folk har kastat överdådiga fester i tusentals år. från bacchanalias av de gamla grekerna till den moderna oscar efterfesterna, människor helt enkelt njuta fira speciella tillfällen, speciellt med mat och dryck. om det enda som har förändrats är kläde...

Av stewart stewart - 9 december 2015 07:38

Till skillnad från tidigare när folk brukade göra bröllop endast i vita bröllopsklänningar, numera människor gör bröllop i färgade klänningar. planerar du att köpa en färgad brudklänning och undrar vad de olika färgerna betyder? här är en guide: fot...

Av stewart stewart - 9 december 2015 07:34

vill ha en balklänning som kommer att vända allas huvud när du går in i rummet? vill ha en balklänning som skiljer sig från alla andras balklänning? väl du kan ha den perfekta balklänning. foto av: http://www.veaul.com/se/balklanningar-c19 vilka fär...

Av stewart stewart - 9 december 2015 07:31

många brudar är förvirrad om att välja vita eller elfenben bröllop skor på deras stora dag. de har svårt att avgöra var man ska börja. foto av: http://www.veaul.com/se/ faktiskt, bör du först bestämma färgen på brudklänning du vill ha. att veta vilk...

Ovido - Quiz & Flashcards