Direktlänk till inlägg 18 juli 2015

möta Raf Simons "nya dior musa

Av stewart stewart - 18 juli 2015 09:49

hur sofia mechetner gick från gymnasiet till haute couture.

_A2X1574

(Bild via internet)
sofia mechetner

för de flesta människor, en resa till dior butiken ger några lyxiga shopping, men för modell sofia mechetner, en ödesdigra dagen på etikettens Avenue Montaigne boutique ledde till hennes karriär genombrott. medan shopping med hennes agent efter en inställd fotograferingen, mechetner fick upp ögonen för Raf Simons, som råkade vara i butiken på ett infall. förtrollad av tonåringens fridfulla skönhet Simons närmade sig henne att införa själv och ta reda på vem representerade henne. mechetner lämnade nog av ett intryck på designer som veckor senare tog han värvning dior s interna gjutning team för att spåra henne för husets couture presentation. mechetner, som är född och uppvuxen i Tel Aviv förorten Holon flög sedan till Paris för att träffa banan för sin allra första utställning. "Jag var i chock," sade hon till style.com. "Jag skakade av spänning."

_DIO0047

(Bild via internet)
sofia mechetner

på bara 14 år gammal, är mechetner prioriterade skolan snarare än mode, men chansen att gå dior visat oemotståndlig. beskriver sig själv som en jeans-och-t-shirt typ av tjej, behövde modellen visserligen ett ögonblick att anpassa sig till storheten i couture. "Jag brukar inte bära klänningar, och jag aldrig hade en sådan dyr klänning", sade hon. "Jag var rädd att jag skulle förstöra det!" Under repetitionerna Simons och dior team som trygghet och spännande nyheten att hon skulle öppna showen. "Jag fick reda på att jag öppnade showen bara två timmar innan, det är en stor ära, och jag var bara så glad och tacksam" mechetner utropade.

om hon fortfarande planer på att slutföra sin utbildning, har mechetner befann sig njuta av spänningen i sitt nya jobb: "Jag har förälskat sig i modellering, så jag vill fortsätta göra det och utveckla en stor karriär." med Simons-designer som är känd för sin lojalitet till sina musor in hennes hörn är mechetner väl på väg mot framgång. bäst av allt, har hennes modellering arbete gett henne möjlighet att försörja dem närmast henne. höjas med en ensamstående mamma som arbetade flera jobb för att stödja sin familj, planerar tonåring att använda sina inkomster från sin exklusiva kontrakt för att hjälpa kvinnan att hon anser hennes personliga hjälte. "Hon arbetar så hårt för familjen" mechetner sade i en videointervju tidigare i veckan. "Hon alltid stöttar och tar hand om mig, min lillasyster och min lillebror. tillsammans vi alla försöka hjälpa så att det blir lättare för vår mamma. "

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av stewart stewart - 9 december 2015 07:45

(foto via internet) Nicky Hilton såg helt otroligt när hon gjorde sin debut på röda mattan vid en kväll hedrar valentino i New York igår kväll - trots att de har en besvärlig kör med Tommy Hilfiger fru som var klädd i exakt samma klänning! Nicky gjo...

Av stewart stewart - 9 december 2015 07:42

folk har kastat överdådiga fester i tusentals år. från bacchanalias av de gamla grekerna till den moderna oscar efterfesterna, människor helt enkelt njuta fira speciella tillfällen, speciellt med mat och dryck. om det enda som har förändrats är kläde...

Av stewart stewart - 9 december 2015 07:38

Till skillnad från tidigare när folk brukade göra bröllop endast i vita bröllopsklänningar, numera människor gör bröllop i färgade klänningar. planerar du att köpa en färgad brudklänning och undrar vad de olika färgerna betyder? här är en guide: fot...

Av stewart stewart - 9 december 2015 07:34

vill ha en balklänning som kommer att vända allas huvud när du går in i rummet? vill ha en balklänning som skiljer sig från alla andras balklänning? väl du kan ha den perfekta balklänning. foto av: http://www.veaul.com/se/balklanningar-c19 vilka fär...

Av stewart stewart - 9 december 2015 07:31

många brudar är förvirrad om att välja vita eller elfenben bröllop skor på deras stora dag. de har svårt att avgöra var man ska börja. foto av: http://www.veaul.com/se/ faktiskt, bör du först bestämma färgen på brudklänning du vill ha. att veta vilk...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards